لپ تاپ

لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

سلام خدمت همراهان کانکت سیستم. از آنجایی که در چند سال اخیر خرید و فروش لپ تاپ استوک در کشور ما زیاد شده است و از طرفی مردم به اشتباه لپ تاپ استوک را با لپ تاپ دست دوم  یکی می پندارند، قصد داریم در اینجا به این سوال که لپ تاپ استوک چیست و چه ویژگی هایی دارد پاسخ دهیم.

لپ تاپ استوک چیست؟

استوک در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره یا موجود در انبار است ولی در زبان فارسی به اشتباه به معنای هر کالای دست دوم خارجی می باشد. در کشور های اروپایی خریداران لپ تاپ تا چند هفته می توانند لپ تاپ های خود را به هر دلیلی مرجوع کنند از طرفی خیلی از نمایندگی ها در نمایشگاه برای نمایش محصول آنهارا از پلمپ خارج می کنند یا ممکن است خط تولیدشان متوقف شده باشد به همین خاطر آنهارا به انبار منتقل می کنند و پس از مدتی به کشور های دیگر ارسال می کنند. در واقع به این لپ تاپ ها، لپ تاپ استوک می گویند.

 

لپ تاپ استوک

 

تفاوت لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم چیست؟

عموم مردم استوک را با جنس دست دومی که بارها استفاده شده است یکی می دانند اما در حقیقت استوک به کالایی گفته می شود که در انبار مانده، نه کالایی که چندین بار مورد استفاده قرار گرفته است. اکثر لپ تاپ های استوک نهایتا یک ماه مورد استفاده قرار گرفته اند، ولی لپ تاپ های دست دوم ماه ها و سال ها ممکن است دست به دست شده باشند. به همین خاطر بارز ترین تفاوت این دو لپ تاپ استهلاک قطعات داخلی آنهاست.

تفاوت دیگر لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم در ظاهرشان می باشد.شما می توانید لپ تاپ استوکی را بیاید که در حد آکبند خود تمیز و سالم باشد،ولی لپ تاپ دست دوم هیچ گاه از نظر ظاهر به پای لپ تاپ آکبند نمی رسد.همچنین لپ تاپ دست دوم می تواند هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور استفاده شده باشد اما لپ تاپ استوک صرفا دستگاه هایی هستند که  فقط در کشور های اروپایی استفاده شده اند.

مزیت لپ تاپ استوک نسبت به سایر لپ تاپ های موجود در بازار

کیفیت بالا:

از آنجایی که این لپ تاپ ها سفارش اروپا هستند قطعات باکیفیت تر و  مقاوم تری نسبت به لپ تاپ های سفارش آسیا دارند به همین دلیل لپ تاپ استوک از نظر کیفیت قابل مقایسه با سایر لپ تاپ ها نیست و کیفیت بسیار بالایی دارد.

قیمت مناسب:

لپ تاپ استوک با اینکه از لحاظ کیفیت و قطعات به کار رفته با آکبند خود تفاوتی ندارد اما چون دیگر آکبند نیست و از پلمپ خارج شده است تفاوت قیمت بالایی دارد و بسیار ارزان تر از لپ تاپ های نو می باشد.به همین خاطر از لحاظ اقتصادی و با تورم موجود در بازار خرید لپ تاپ استوک بسیار مقرون به صرفه است.

ظاهر مناسب:

یک سری از این لپ تاپ ها به قدری تمیز و شیک هستند که یک کاربر معمولی نمی تواند لپ تاپ استوک را از لپ تاپ نو تشخیص دهد.

کیفیت و متریال ساخت:

بدنه ی بیشتر این لپ تاپ ها بسیار مقاوم ساخته شده اند و ازمایش های امنیتی بسیاری روی آنها انجام شده است و به علت کیفیت بالای قطعات به کار رفته، طول عمر بالاتری نسبت به سایر لپ تاپ ها دارند.

معایب لپ تاپ استوک

گارانتی:

یکی از معایب اصلی لپ تاپ استوک نداشتن گارانتی معتبر می باشد. شرکت گارانتی به علت پلمپ نبودن و این که ممکن است تعمیر شده باشند از ضمانت آنها خودداری می کند و فقط خود فروشنده آنها  را ضمانت می کند ک این مدت بسیار کوتاه است.

قدیمی بودن:

این سیستم ها قبلا به فروش رسیده اند و یا خط تولیدشان متوقف شده ، به همین خاطر قدیمی هستند و اگر شما به دنبال لپ تاپ جدید و به روز باشید نمی توانید لپ تاپ استوک تهیه کنید.

مشکل در پیدا کردن لپ تا مورد نظر:

ممکن است شما بخواهید لپ تاپ خاصی با مشخصات سخت افزاری که مدنظرتونه تهیه کنید ولی اون مدل لپ تاپ در بازار موجود نباشد. همچنین پیدا کردن رنگ دلخواهتان کار دشواری است و ممکن است رنگ موردنظرتان را پیدا نکنید.

 

لپ تاپ دست دوم

 

برند های معروف و با کیفیت

هنگام خرید لپ تاپ استوک به موارد زیر توجه کنید

  • به ظاهر آن توجه کنید که خط  و خش نداشته باشد.
  • لولای آن را چندین بار باز و بسته کنید.
  • صفحه نمایشگرش سالم باشد و تصویر را به درستی نشان دهد.
  • کیبردش سالم باشد.
  • شارژ و باطری آن را بررسی کنید.
  • پورت های ورودی و خروجی آن سالم باشد.
  • گرافیک و سخت افزار آن را حتما بررسی کنید.
  • رم و هارد سیستم را چک کنید ت از درست کار کردن آن مطمئن شوید.
  • از فروشنده برای اطمینان خاطر نهایی حتما مهلت تست بگیرید.

 

برای دیدن محصولات استوک ما کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *